Napjainkban egyre népszerűbb az otthonról is kényelmesen megoldható internetes webáruházakon keresztüli vásárlás.
Az ily módon megvásárolt termékről gyakran csak utólag, az átvételt és a vételár megfizetését követően derül ki, hogy valamilyen hibával rendelkezik. Előfordulhat továbbá az is, hogy a neten kiválasztott áru a képen jobban tetszett, mint élőben. Felmerül a kérdés: mit lehet ilyenkor tenni?
Fontos tudnunk, hogy interneten keresztül történő vásárlás esetén főszabály szerint 14 napos elállási joggal rendelkezünk.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy amennyiben nem tetszik a megvásárolt termék vagy valamilyen minőségi hibát észlelünk rajta, akkor az átvételt követő 14 napon belül minden következmény nélkül visszaküldhetjük azt a webáruháznak. A termék vételára és a korábban felszámolt kiszállítási díj ekkor maradéktalanul visszajár részünkre és az áru visszaküldésének a díján felül további költség nem terhel bennünket.